Poznámka k obsahu aneb právní ochrana zdarma ~ Markův blog

Zpravodajský kanál Marka Hovorky

pátek 8. dubna 2016

Poznámka k obsahu aneb právní ochrana zdarma

Vážení a milí, Vítám Vás u dalšího z mých článků.

Asi jste si všimli, že v předchozích dnech vpravo na liště přibyl odkaz na novou stránku blogu - a to s názvem poznámka k obsahu. Pokud ne, níže cituji znění obsahu stránky:
Jakákoli podobnost veškerého obsahu na stránce marek71.blogspot.cz se skutečnými postavami, institucemi, událostmi nebo místy je čistě náhodná. Čtením obsahu na stránce marek71.blogspot.cz nebo jiným nakládáním s obsahem na stránce marek71.blogspot.cz s tímto souhlasíte.
V následujícím článku se pokusím nastínit, k čemu je to dobré a k čemu naopak.

Pojistka

Samozřejmě, dnes je svoboda slova, narozdíl třeba od minulého režimu. Proto se nejen na internetu šíří názory, politické vtipy a další argumenty, za které byste před 50ti lety zřejmě viseli. Ale pokud si tuto poznámku k obsahu někdo pověsí na své stránky a pak bude kritizovat (v horším případě urážet) třeba nějakého politika, může se na poznámku odvolat, a nikdo nemůže tvrdit, že někoho urážel. Neříkám, že se to týká mě, ale vždy je jistější se takto pojistit.

Nikdo mě nezavře

Pokud mě někdo obviní z toho, že jsem něco zkritizoval (což je dnes velmi pravděpodobné, zejména ve škole), ze své kritiky nebudu mít žádné následky, jelikož se odvolám na poznámku k obsahu, a naopak je mohu ubezpečit v tom, že pokud mé články čtou, s tímto souhlasí. Jinými slovy - i když budu někoho citovat, nebo s někým nesouhlasit, nikdo mě nemůže obviňovat, protože já tomu někomu řeknu, že se jedná o někoho jiného např. se stejným jménem. Je to dokonalý systém, pod jehož hlavičkou si může každý psát, co se mu zlíbí.

Nevýhoda a riziko

Nevýhodou tohoto je, že pokud si toto někdo okopíruje na svůj web a pak pod tímto začne veřejně urážet třeba mě, útočník je stejně neohrožený jako já ve výše uvedeném případě. Takže já ho nemohu obvinit z veřejné urážky, jakožto už ho ani nemohu obvinit z kopie poznámky k obsahu, protože ho ocituje a já se dozvím, že znění jeho poznámky je čistě náhodně shodné s mou poznámkou.


Z jakého důvodu jsem poznámku napsal?

Já poznámku rozhodně nemám z toho důvodu, abych mohl šířit urážky a vyhýbat se trestu, ale z toho důvodu, abych mohl hovořit o konkrétní osobě/ách, o faktech, o spojitostech s mým konfliktem (viz. Mamuti - vyjdou 16.4.2016) a měl jistotu, že mě nikdo nemůže obvinit například z přečinu lži, aby tak znovu strategicky zvýšil prestiž druhé strany. I pokud budu citovat název školy/podniku nebo čehokoliv, daný podnik nemá důvod domnívat se, že jde zrovna o něj.

Pokud jste článek dočetli až do konce, děkuji za pozornost a těšte se zase za týden...
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

Jízdní řád

Kdy vydávám příspěvky? Už nikdy, jen příležitostně. Žádné pravidelné schéma už není...

ROZHLAS

Elektronická pošta

intercity560@gmail.com