Jsem havíř, těžím bitcoin! Povídání o kryptoměnách. ~ Markův blog

Zpravodajský kanál Marka Hovorky

sobota 13. května 2017

Jsem havíř, těžím bitcoin! Povídání o kryptoměnách.

Vážení a milí, vítám vás u dalšího článku, ve kterém se budu zabývat penězi, a podobou platebních prostředků ve 21. století. Nebudu se však zabývat běžnými penězi, ale tzv. kryptoměnami.

Možná jste se na tento článek proklikli z takzvané vietnamské tržnice (aspoň já tomu tak říkám), což je stránka s reklamami a tlačítkem, odkazujícím na tento článek. Poskytovatelé reklam mně (zjednodušeně řečeno) za každý váš proklik přes tržnici pošlou určitou finanční částku. To je mým jediným zdrojem příjmů z tohoto blogu. Google AdSense používat nesmím, protože mi nebylo osmnáct. Ale ohledně bitcoinů, které mě z odkazů jdou, nikdo nerozpozná, kdo je těchto bitcoinů vlastníkem. Což dělá bitcoin neovladatelnou a decentralizovanou měnou. To je také důvod, proč ji používám. Mohl bych používat i jiné (LTC, DOGE,...), ale bitcoin je nejrozšířenější.

Získávání

Tyto peníze můžeme získávat buď těžbou (počítač vypočítává určité algoritmy, pomocí kterých se BTC získávají, čím více je vytěženo, tím složitější je najít další), nebo z takzvaných faucets. To je další "vietnamskotržnicoidní" systém. Zkrátka, někdo si udělá stránku s reklamami. Tím, že se někdo na stránku podívá, vy dostanete určité peníze, ze kterých mu třeba 35% dáte. Což znamená, že na vaši stránku bude každý docházet, protože chce zbohatnout, a možná se mu to skutečně podaří. Prosperovat ale budete hlavně vy, protože budete mít velkou návštěvnost. Dalším způsobem získávání bitcoinů je pochopitelně přijetí z jiné peněženky, a podobně. Nebo způsob vydělávání z reklam - jako já, který jsem si už vydělal v přepočtu 17 Kč.

Uchovávání

K uchovávání kryptoměn se používá tzv. peněženka (to jste nečekali, že ne...), která má svoji specifickou adresu, která slouží pro určování, kam posíláte daný obnos. Existují různé peněženky, některé slouží jako internetový účet - jako například lucemburská blockchain.info (když na to kliknete, půjdete přes tržnici :D). Pak jsou papírové peněženky, která má dvě adresy. Na tu první posíláte BTC, pomocí té druhé, kterou odkryjete až potřebujete, celou peněženku vybrakujete.

Využití

Slyšel jsem, že na mnoha místech se už bitcoinem platit dá, dokonce jsem slyšel o jisté kavárně, kde se bitcoinem platí. Když si vezmu, že před pár léty šly bitcoiny koupit za pár korun, a dnes jdou prodat až za dvanáct tisíc, a cena bude pravděpodobně i nadále růst, myslím, že si ty své peníze, které jsem pomocí reklam už vydělal, někam schovám, protože možná je někdy obrátím v nějaký ten milion.

A na závěr: moje BTC adresa je: 1A9Vp95aHFTrFqFWEfndt1iNodYD6Xh8eY


Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

Jízdní řád

Kdy vydávám příspěvky? Už nikdy, jen příležitostně. Žádné pravidelné schéma už není...

ROZHLAS

Elektronická pošta

intercity560@gmail.com